måndag 9 mars 2009

Rykten bekräftade!

Kom hem till mycket goda nyheter idag!
Ryktena om att Avenue Q ska öppna på the Gielgud Theatre i juni är sant! Förövrigt kommer den nuvarande casten och dockorna att stanna. Den kommer att öppna igen den 1a Juni i år.

Tydligen har Avenue Q dragit in mer de här senaste månaderna än några andra månader de gjort sedan de öppnade. Avenue Q kommer att boka till den 26e September till att börja med och biljetterna släpps imorgon, tisdag den 10e mars. Avenue Q är kända för att erbjuda de billigaste musikalbiljetterna i London (£10-£39) och de kommer fortfarande att hållas billiga, dock är de billigaste biljetterna något dyrare (£15-£39). Jag har inte varit på the Gielgud tidigare men jag antar att de biljetterna har bättre sikt än de på Noël Coward.

Jag hörde för några dagar sedan någonting om att alla kulisser skulle shippas ner till Australien, där Avenue Q öppnar senare i år, när Avenue Q skulle stänga i London. Men nu när det är klart att Avenue Q öppnar igen så är det klart att alliting stannar i London och hur de gör i Australien vet jag för tillfället inte om.

Ni kan läsa mer om nyöppningen och vad Cameron Machintosh har att säga om Avenue Q här:

I morses när jag satte mig på tåget som ska ta mig till Göteborg så var jag alldeles för trött för att sova, så jag tog en Kupé (SJs tidning) och började läsa. Nära slutet så han jag en helsidesannons av en musikal som har Sverigepremiär i höst som jag totalt har missat att höra om (vilket bara visar vilken dålig koll jag har på vad som pågår i Stokholm). Hairspray kommer att öppna, på svenska, på China Teatern i Stockholm den 17 september i år!
Rollista:
Jessica Heribertsson - Tracy Turnblad
Rolf Lassgård - Edna Turnblad
Morgan Alling - Wilbur Turnblad
Helena Bergström - Velma Von Tussle
Gladys Del Pilar - Motormouth Maybelle

Jag har inte sett filmen, men jag har sett musikalen i London. Ska ta och blogga om det när jag får mer tid.

Sålänge kan ni läsa mer om Sverigeproduktionen och se på interviewer med skådespelarna på den officiella svenska hemsidan.

3 kommentarer:

  1. Ett tips, fortsätt alltid att se musikaler före filmer. Jag fick sett filmen ombord på Bit Viking två gånger. Helt okej, men det känns så löjligt på något vis. Musikalen där emot, gud vad jag älskar den allt mer.

    Måste till Stockholm och Hairspray på svenska, skulle vara galet kul. Kanske att sj kan ha något specialerbjudande för prio-medlemmar? ;D Vi får hålla kollen.

    SvaraRadera
  2. Jag blir så glad!
    Jag hade tänkt se Avenue Q i London i sommar, men skulle missa det pga att det stänger... Och så ska de öppna igen! :D

    Kan man bli gladare?

    Dock har jag inte sett någonstans där man kan fixa biljetter än...

    SvaraRadera
  3. För att boka biljetter till Avenue Q på the Gielgud:
    http://www.delfontmackintosh.co.uk/Tickets/AvenueQ.php

    Gå ner till Box Office Information där det står "To book tickets for performances from 1st June, click on the button below". Och så trycker du på Delfont Machintosh loggan. :)

    SvaraRadera