lördag 11 april 2009

Bloggens monopol försvinner!

Vad jag ville från början med den här bloggen var att försöka sprida intresset för musikal teatern i Sverige. Jag vill sprida kunskap och nöje. Jag vill hålla personer som inte är så insatta lite mer uppdaterade och jag vill få folks intresse att blomma. Sedan kan jag erkänna att jag kanske inte är den bästa personen att göra detta. Jag jobbar inte med musikal teater, jag är inte skådespelare eller är journalist för någon musikaltidning - jag är idag endast ett stort, dedicerat fan med ambition att ta mig in i industrin inom några år.

Ändå jobbar jag med att försöka hålla igång den här bloggen. Men är det något man snabbt lär sig i en bransch som denna är att man kan inte klara allt ensam. Visst kan jag ge er mina åsikter och observeringar, men jag tycker inte att detta räcker. För jag vill lika gärna höra era åsikter och upplevelser som att få ut mina.

Så vad jag tänkte göra är att göra det möjligt för er att få in era inlägg i den här bloggen. Har du något att säga till om? Har du varit på en musikal nyligen som du skulle vela berätta om? Har du hört något rykte du gärna vill dela med dig av? Har du en recension av en musikal, person eller recording du skulle vela publicera? Det kan vara vad som helst, bara det är musikal teater baserat.


För att publicera ett inlägg är allt du behöver göra att skicka ett mail till
musikalteater@live.se
Skriv en lämplig titel, ditt namn och ditt inlägg.

Jag kommer att publicera inlägget om jag tycker att det är lämpligt och ert namn kommer då att publiceras i samband med inlägget så att folk inte tror att det är jag som skrivit det. Vill du inte ha ditt namn publicerat utan önskar att vara anonym går det självklart bra, skriv bara detta någonstans i mailet.


Sedan funderar jag även på att ibland publicera frågor som jag skulle vela höra era åsikter om. Mer om detta senare när jag kommit fram om och hur jag ska göra det.


musikalteater@live.se kommer även att fungera som feedback. Har du några åsikter om bloggen, något att klaga på eller vill du bara berömma mig för mitt arbete så går det bra att skriva dit. Har du tips på ett musikal ämne du skulle vela att jag ska skriva om så kan du skicka dina idéer dit.

Jag hoppas på att få mer liv i bloggen och mer engagemang från både min och er sida. Ser fram emot att höra från er! Glad påsk!

3 kommentarer:

  1. En mycket bra idé! Inte för att jag skulle våga uttrycka mig inom musikalgenren, men det finns ju andra. ^^

    SvaraRadera
  2. Det här är en amatörblogg! Jag kräver inga detaljerade inlägg med komplicerade uttryck. Har du något du vill säga, säg det! :D

    Har fått 2 bidrag som jag kommer att publicera inom kort. :)

    SvaraRadera